FAQ – czyli często zadawane pytania

 

Jak złożyć zamówienie?

Zamówienie złożyć można słownie, pisemnie bądź emailowo. W przypadku ustaleń słownych zawsze przesyłamy drogą emailową podsumowanie rozmowy po czym oczekujemy potwierdzenia, abyśmy mogli przystąpić do realizacji.

Przesłałem gotowy projekt, czemu naliczona została dodatkowa opłata?

Pliki do druku mają swoje wymagania w postaci odpowiedniej kolorystyki, spadów i odległości tekstu bądź grafik od krawędzi. Jeśli posiadają Państwo gotowy projekt istnieje szansa, że nie jest odpowiednio przygotowany do druku i w związku z tym dokonujemy stosownych zmian, z czym wiąże się dodatkowa opłata, o czym zostają Państwo poinformowani na wczesnym etapie realizacji zamówienia.

Czemu kolejna poprawka kosztuje?

Jeśli kalkulacja cenowa nie przewiduję inaczej to w cenie projektu wykonujemy 3 wersje graficzne projektu, dla jednego wybranego jeśli kolorystyka nie odpowiada przygotowujemy 3 dodatkowe warianty kolorystyczne, w ramach projektu wykonać możemy do 3 poprawek. Po tym wszystkim jeśli wciąż chcieliby Państwo dokonać zmian to naliczamy dodatkowe opłaty z uwagi na to, że w każdym projekcie jest ryzyko wykonywania poprawek w nieskończoność na co grafik poświęcić musi swój czas. Stawiamy na jakość i profesjonalizm, a także chcemy dowiedzieć się jak najwięcej od Państwa jakie są oczekiwania co do projektu, dlatego przedstawiane przez nas wersje powinny w jak największym stopniu odzwierciedlać wymagania z ewentualną korektą (do 3 poprawki w cenie). Każda zmiana dokonywana jest w oparciu o Państwa sugestie i jeśli po 3 poprawkach wciąż projekt nie jest akceptowany to oznacza, że albo trzeba zmienić całkowicie koncepcje albo precyzyjniej zdefiniować oczekiwania. Jeśli chcą Państwo wykonać jakąś zmianę „na próbę” aby tylko zobaczyć jak to będzie wyglądało to wciąż jest to poprawka.

Czym jest jedna poprawka do projektu?

Jedna poprawka do projektu to zbiór wszystkich niewielkich zmian jakie jednorazowo mamy wykonać w projekcie – może być zarówno zmiana kolorystyki, czcionki, wielkości liter/proporcji, podmiana grafiki lub zdjęcia. Do jednej poprawki nie zalicza się całkowita zmiana koncepcji, zmiana układu całego projektu, zaprojektowanie na nowo layoutu, stworzenie nowego elementu graficznego typu piktogram itp. Przykład: po zobaczeniu pierwszej wersji projektu sugerują Państwo zwiększenie czcionki o 1 punkt, zmianę koloru tekstu i wyjustowanie, dodatkowo podmianę zdjęcia na drugie, które zostało wysłane – jest to jedna poprawka. Po zobaczeniu drugiej wersji projektu chcą Państwo podmienić tylko tło aby zobaczyć jak będzie wyglądało – jest to jedna poprawka. Po zobaczeniu trzeciej wersji chcą Państwo abyśmy na zrobili nowy layout – nie jest to jedna poprawka tylko kolejna, czwarta propozycja całego projektu, za co naliczamy dodatkową, adekwatną opłatę.

Czy można użyć zdjęć ściągniętych z internetu w projekcie?

Jeśli zdjęcie ściągnięte jest z portali lub miejsc gdzie za darmo można dowolnie wykorzystywać materiały to owszem, można z niego skorzystać, w innym wypadku prawa do zdjęcia należy zakupić. Zgodnie z regulaminem korzystania z usług naszej Agencji nie odpowiadamy za brak praw autorskich do przesłanych nam materiałów, z których mamy wykonać projekt i całą odpowiedzialność za bezprawnie użyte zdjęcie lub inny materiał ponosi Klient.

Czy do wykonanego przez was projektu graficznego otrzymam prawa autorskie?

Jeśli kalkulacja nie zakłada inaczej to każda wycena projektu graficznego obejmuje przekazanie praw autorskich. Przekazanie następuje po całkowitym opłaceniu dokumentu sprzedażowego, typu faktura imienna lub faktura VAT.

Czy mogę zwrócić wizytówki lub inne wydruki które zamówiłem?

Nie ma możliwości zwrotu wydruków, które zgodne są z zaakceptowanym projektem i pozbawione wad.

Co z literówką na wydruku?

Dokładamy wszelkich starań, aby wyłapywać błędy i dokładnie sprawdzać projekty przed przesłaniem, natomiast gdy otrzymują Państwo od nas projekt do ostatecznej akceptacji to jest on po zaaprobowaniu bezpośrednio oddawany do druku/produkcji i od tego momentu nie odpowiadamy za znalezione błędy. Jeśli zaakceptowali Państwo ostateczny projekt i zostanie znaleziony błąd już na gotowym produkcie to możemy zaoferować poprawę projektu i ponowny wydruk w nieco niższej cenie.

Czemu kolory na wydruku różnią się od tych, które widziałem na swoim monitorze?

Na różnych monitorach i ekranach kolory wyświetlają się w odmienny sposób. Ekrany komputerowe nie ozdwierciedlają w skali 1:1 rzeczywistej kolorystyki jaka będzie na wydruku, dlatego też trzeba zdawać sobie z tego sprawę, że kolory mogą różnić się po otrzymaniu gotowego produktu. Nie stanowi to podstawy do uwzględnienia przez nas reklamacji.

Na stworzonej przez was stronie wgrał mi się wirus, czy usuniecie go w cenie zrobienia strony?

Jeśli kalkulacja nie zakłada inaczej to do każdej strony oferujemy jednomiesięczny okres wsparcia po wykonaniu zlecenia w cenie – obejmuje on drobne poprawki i aktualizacje oprogramowania. Po tym czasie odpowiedzialność za „zarządzanie” stroną przypada na Klienta, dotyczy to przede wszystkim wykonywania aktualizacji, robienia backup’ów i ewentualnie dodawanie nowych treści, jeśli jest taka potrzeba – do wszystkiego w cenie strony oczywiście przeprowadzamy szkolenie, tak aby Klient po naszym wykonaniu strony wiedział co ma dalej robić. W przypadku wystąpienia trudności w funkcjonowaniu portalu możemy wykonać niezbędne prace naprawcze, jednakże kwalifikuje się to jako usługa administrowania, za którą pobieramy ustaloną opłatę.